Mijn naam is Stan de Wit, sinds begin 2021 eigenaar van Gefaciliteerd. Ik ben 24 jaar oud en kom uit Amesfoort.

Ik heb mijzelf altijd thuis gevoeld in de facilitaire wereld. Jarenlang heb ik namelijk gewerkt in de facilitaire dienstverlening. Los daarvan heb ik meegewerkt aan de organisatie en beveiliging van evenementen en een aantal maanden als logistiek medewerker. Ik weet als geen ander hoe organisaties gefaciliteerd dienen te worden. Mijn ondersteunende vaardigheden en affiniteit met plannen en organiseren hebben ertoe geleid dat ik ben begonnen aan de opleiding HBO Facility Management aan de Hogeschool Utrecht.  

Tijdens deze opleiding heb ik veel kennis opgedaan op het gebied van organisaties, management, leiderschap, communicatie, en natuurlijk de vele vakgebieden die onder Facility Management vallen, zoals huisvesting, inkoop, aanbestedingen, organiseren en onderzoek doen. Daarnaast heb ik uiteenlopende stageperioden succesvol afgerond. Tevens ben ik voor educatieve doeleinden voor langere perioden afgereisd naar Noorwegen en Ierland. In 2020 ben ik afgestudeerd aan de opleiding Facility Management middels een afstudeeronderzoek naar gezonde werkomgevingen. 

Na mijn opleiding heb ik de onderneming Gefaciliteerd in het leven geroepen. Middels Gefaciliteerd zet ik mijzelf in daar waar hulp nodig is binnen facilitaire organisaties. Zo heb ik inmiddels ervaring opgedaan als interim Facility Manager, facilitair coƶrdinator en onderzoeker bij verschillende bedrijven en stichtingen door het hele land. Wil je meer informatie hierover, klik dan op het kopje ”Opgedane ervaring”. 

Naast de werkzaamheden die ik uitvoer, is de passie voor gezonde werkomgevingen die ik tijdens mijn afstudeeronderzoek ontwikkeld heb niet verwaterd. Dit heeft geresulteerd in het behalen van mijn WELL AP-diploma, als een van de weinige zelfstandigen in Nederland. De komende jaren hoop ik ook mijn kennis over duurzame werkomgevingen te vergroten en op termijn organisaties te voorzien van advies over gezonde en duurzame werkomgevingen.